Film vznikající v tomto výročním roce, kdy slavíme 100let od jeho odchodu z tohoto světa. A to hned pod režijní taktovkou Agnieszky Holland a s podporou Prague Audiovisual Fund, kde s hrdostí sedím a ve správní radě a film jsem podpořil.
Kafka byl v posledním kole podpořen spolu s dalšími 9 filmy • Pocta novému cirkusu • Konec světa • Džob • Něco s námi je
• Ztracený svět Jana Sováka • Anežka • Petra si jde zaplavat • Ošklivá Mandarínka. Více v komentáři a v tiskové zprávě fondu
Občas mi říkají, že mám funkcí jak postav na orloji, není tomu tak, ale pár jich je. K jedné z nejoblíbenějších rolí je právě i členství ve správní radě Pražského audiovizuálního fondu (Dříve pražský filmový fond), tedy fondu který podporuje prezentaci Prahy skrze audiovizuální produkci, filmy, seriály apod.
Fond poskytuje poskytuje nadační příspěvky na realizaci filmů a seriálových formátů ryze zahraničním produkcím nebo mezinárodním koprodukcím s českou účastí.
A zajímají vás čísla? Nechcete číst jen strohé příspěvky na FB, ale něco se dozvědět, pak jste tu správně!
Tedy:
Dosud nadační fond udělil nadační příspěvky celkem 54 projektům (resp. 59 projektům, nicméně tři projekty byly zrušeny a dva nevyplaceny), jejich celková výše činí 52,86 mil. Kč, útrata filmových produkcí v Praze z námi podpořených projektů již přeskočila jednu miliardu korun.
Celkem v letech 2017–2023
– podpořené projekty: 54
– nadační příspěvky: 52,86 mil. Kč
– útrata podpořených produkcí v Praze: 1 260 775 410 Kč
Široký záběr zahrnuje podporu blockbusterů s celosvětovou distribucí (Spiderman, Ballerina), kvalitní produkci úspěšnou na festivalech a těšící se velkému zájmu diváků (Il Boemo, Šarlatán, Bod Obnovy), čistě artové i osvětově-vzdělávací projekty (Architektura ČSSR 58-89, Bohemian Identity), samozřejmě i televizní seriály a série (zejména populární německé detektivní série s vysokou sledovaností).
A co podpora pražské audiovize přináší:
– natáčení městu přináší přímý ekonomický efekt v podobě útraty filmových štábů během natáčení v Praze, zaměstnávání místních, odběru služeb a zboží od místních dodavatelů, podpory řemesel a řemeslné výroby atd.
– prostřednictvím filmů a seriálů může město Praha podpořit svou prezentaci v zahraničí s ohledem na aktuální strategii cestovního ruchu, tj. např. podpořit regulaci turistické návštěvnosti tím, že se propagace prostřednictvím podpořených audiovizuálních projektů zaměří na kýžené skupiny návštěvníků, kteří si Prahu jako cíl své cesty vyberou z hlediska kultury, umění, sportu, či zvažují město z hlediska práce, byznysu, studia nebo v rámci kongresové turistiky
– podpora audiovizuální produkce a posílení image Prahy jako filming-friendly destinace odpovídá aktuálním trendům, ke kterým podpora kreativních průmyslů bezesporu patří; upevnění image Prahy jako města, které je moderní, bezpečné, nabízí vysoký standard služeb a podmínek pro práci i pro život
– přilákání nového audiovizuálního byznysu do Prahy
– dotažení se na jiné evropské metropole, které fondy na podporu filmové/audiovizuálně produkce zaváděly dlouho před Prahou. V Evropě fungují desítky filmových fondů na úrovni měst a regionů, evropská asociace regionálních fondu Cine Regio jich sdružuje 50.
Tak ať se Praze audiovizuální i nadále daří!